GATUNEK | dramat biograficzny |
---|---|
POWIĄZANIE | La casa de papel (Dom papieru) |
STWORZONY PRZEZ | Álex Pina, Esther Martínez Lobato |
SCENARIUSZ | Álex Pina, Esther Martínez Lobato |
REŻYSERIA | Álex Pina, Esther Martínez Lobato |
MUZYKA | „Bullets and Flowers” – Francis White (ft. Nikki Garcia) |
KRAJ POCHODZENIA | Hiszpania |
ORYGINALNY JĘZYK | hiszpański |
LICZBA ODCINKÓW | 8 (1 sezony) |
PRODUCENT WYKONAWCZY | Álex Pina, Esther Martínez Lobato, Albert Pintó, Cristina López Ferraz |
PRODUCENT | |
FIRMA PRODUKCYJNA | Vancouver Media |
KANAŁ / PLATFORMA | Netflix |
ORYGINALNA EMISJA | 29 grudzień 2023 |
Berlin (zatytułowany także La casa de papel: Berlin / Dom z papieru: Berlin) to hiszpański serial telewizyjny stworzony przez Álexa Pinę i Esther Martínez Lobato dla serwisu Netflix. Jest to spin-off La casa de papel, skupiający się na postaci Andrésa de Fonollosa (Pedro Alonso), alias „Berlín”, przed wydarzeniami z pierwszych dwóch sezonów oryginalnej serii.
Oprócz Alonso w serialu występują także Michelle Jenner, Tristán Ulloa, Begoña Vargas, Julio Peña Fernández i Joel Sánchez.
Opis
Są tylko dwie rzeczy, które mogą zamienić nędzny dzień w cudowny dzień: jedna to miłość, a druga to łup wart milion dolarów. To właśnie te silniki napędzają Berlina w jego złotych latach, kiedy jeszcze nie ma pojęcia o swojej chorobie i nie siedzi zamknięty jak szczur w Mennicy.
Tutaj poświęca się przygotowaniu jednego ze swoich najbardziej niezwykłych napadów: sprawieniu, by 44 miliony klejnotów zniknęły jak w iluzji, i w tym celu ma jeden z trzech gangów, z którymi rabował w swoim życiu.
Akcja serialu rozgrywa się głównie w Paryżu, a sprawy się komplikują, gdy szpiegując ofiarę, która ma zostać wrobiona, zakochuje się w jego żonie.
![Berlin fot Netflix](https://seriale.elcultura.pl/wp-content/uploads/2024/02/Berlin-fot-Netflix-2.jpg)
![Berlin fot Netflix](https://seriale.elcultura.pl/wp-content/uploads/2024/02/Berlin-fot-Netflix.jpg)
![](https://seriale.elcultura.pl/wp-content/uploads/2024/02/Berlin-fot-Netflix-3-1024x633.webp)
![Berlin fot Netflix](https://seriale.elcultura.pl/wp-content/uploads/2024/02/Berlin-fot-Netflix-4.jpg)
![Berlin fot Netflix](https://seriale.elcultura.pl/wp-content/uploads/2024/02/Berlin-fot-Netflix-5.jpeg)
![Berlin fot Netflix](https://seriale.elcultura.pl/wp-content/uploads/2024/02/Berlin-fot-Netflix-7-1024x576.jpg)
![Berlin fot Netflix](https://seriale.elcultura.pl/wp-content/uploads/2024/02/Berlin-fot-Netflix-9-1024x571.jpg)
![](https://seriale.elcultura.pl/wp-content/uploads/2024/02/Berlin-fot-Netflix-1-1.jpg)
Obsada
Główna
- Pedro Alonso jako Andrés de Fonollosa / Berlin
- Samantha Siqueiros jako Camila „Camille” Durán
- Tristán Ulloa jako Damián
- Michelle Jenner jako Keila
- Begoña Vargas jako Cameron
- Julio Peña Fernández jako Roi
- Joel Sánchez jako Bruce
- María Isabel Rodríguez jako Susi
Drugorzędna
- Rachel Lascar jako Marie Lavelle
- Itziar Ituño jako Raquel Murillo
- Najwa Nimri jako Alicia Sierra Montes
- Belén López jako Iris
- Miko Jarry jako Olivier
- Martin Aslan jako Alain
- Miguel Tarifa jako Fred, asystent Lavelle’a
Produkcja
Pod koniec listopada 2021 r., zaledwie kilka dni przed premierą drugiej części piątego sezonu La casa de papel / Dom z papieru, Netflix ogłosił, że pracuje nad spin-off’em „Berlin” z wstępną premierą w 2023 r., w której Pedro Alonso ma ponownie wcielić się w tytułową rolę, postać z oryginalnego serialu.
28 września 2022 r. Michelle Jenner, Begoña Vargas, Tristán Ulloa, Julio Peña Fernández i Joel Sánchez zostali obsadzeni w rolach głównych u boku Alonso. W marcu 2023 roku ogłoszono, że Itziar Ituño i Najwa Nimri również powrócą do swoich ról jako Raquel Murillo i Alicii Sierra. Zdjęcia rozpoczęły się w październiku 2022 r. w Paryżu we Francji i były kontynuowane w Madrycie w Hiszpanii.
Twórcy Alex Pina i Esther Martínez Lobato chcieli zrobić coś „lżejszego” po swoich poprzednich projektach. W porównaniu do swojego macierzystego projektu La casa de papel, Berlin ma bardziej komediowe tony i zatrudnia więcej aktorów oraz ma różne lokalizacje. Serial został nakręcony na szerszym ekranie w proporcjach 2:1, aby zapewnić bohaterom „bardziej malownicze wrażenia z otoczenia”.